23 Ağustos 2010 Pazartesi

Filipinler'de polis olmak...


Hayır hayır, Filipinler'de bir polis tanıdığım yok. Hatta polis teşkilatı hakkında bugüne kadar herhangi bir bilgiye de sahip değildim. Ta ki, televizyon ekranlarından, içinde 15 turist bulunan bir otobüse ülkenin en seçkin polis gücü tarafından baskın düzenlendiğini izleyinceye kadar.

Polisler ilk önce her ülke polisinin yapacağı gibi, baskını yapan kişiyle pazarlığa giriştiler.

Bu pazarlıklar sonucunda belli aralıklarla 3'ü çocuk 10 kişi serbest bırakıldı. Ancak devamı gelmedi.

Bunun üzerine Filipinler çevik gücü önce otobüsün arka camını balyozla kırmaya çalıştı, ancak başarılı olamayınca ön kapıya yöneldi. İşte tam da bu anda çok komik bir şey yaşandı. Polis otomatik kapının camını kırmaya çalışırken baltayı otobüsün içine düşürdü. (Tam burada NTV'nin deneyimli anchormani Oğuz Haksever, "ay baltayı otubüsün içine düşürdü keh keh keh" diye gülüyordu.) Sonra da bir şey olmamış gibi elini içeri sokup geri aldı ve işine devam etti.

Polis ön kapıyı da kırmayı başaramayınca, bir tim üyesi kapıya şapkasını ters takıp rahat rahat geldi. Ucunda çengel bile olmayan bir halatı sıkıca bağlayıp başka bir araçla çekmeye çalıştı. Ancak şaka yapmıyorum halat yüke dayanamayıp koptu. (Haksever burada da güldü. Ama bu kez izleyicilerden özür diledi)

Tam bu sıralarda arka camdan ise iki polis otobüse girmeyi başardı. Ancak saldırganın ateş etmesi üzerine bu polisler, camdan atlayarak hemen tekrar dışarı çıktı.

Sonra da, otobüsün etrafını boşalttılar. En nihayetinde eylemci bir şekilde vurularak öldürüldü.

Kıssadan hisse, ben ömrüm boyunca böyle bir kepaze kurtarma operasyonu görmedim. Fırsatınız varsa haberlerde izleyin...

1 yorum:

UYKUSUZ// UYURGEZER dedi ki...

o şarlatanlığı seyretmemek mümkün müydü.. Her kanal mal bulmuş mağribi gibi saatlerce bir filipin caddesinde duran otobüsü gösterdi.. Köpeği ısıran insan muamelesi yaptılar ya bu olaya ben de sidik yarışına dönen referandum haberlerinden sıkılmalarına yordum artık. ne yapayım. Baskın anından kolajlar yapılıp sunulacak,panayır eğlencesine dönüştürülmeyecek bir haberdi bence.